czwartek, 9 lutego 2017

trash reviev

Zawsze bulwersowało mnie, jak można z dnia na dzień porzucić dobrze prosperującego bloga.
Ot, tak po prostu przestać pisać. HALO! Proszę nie zamykać! Przecież ja tu jestem! Czytam! To jakiś skandal.
I proszę. Okazuje się, że można. Nie wiem, o co chodzi. Może z blogów się wyrasta, okazują się za małe, albo za duże, jeśli się zrzuciło 45 kilo. Nie pasują, nie nęcą, nie bawią. Nie ucząc. W ogóle: nie.
Są przecież jakieś tam przygody, są nawet nieśmiałe próby opisania ich w najdrobniejszych szczegółach. Ale to gaśnie, ucicha, psyt - iskierka zgasła.

---

Nie wiem, jak się do tego zabrać. Do tego pisania, gdyż mnie jakby ono, to pisanie, przestało interesować.

---

Zimno. Kot oddał mocz na gazetę. Porcję z trzech dób zdaje się.
Najpierw udał się bez przekonania do kuwety, gdy tam jednak coś czarnego skoczyło mu na plecy zmienił zdanie i poszukał zaciszniejszej destynacji - gazeta leżąca zapraszająco w kącie kuchni wydała mu się w sam raz.
Za karę musiał się skonfrontować z minusową temperaturą na zewnątrz. Czarne też - odpowiedzialność zbiorowa.

---

Panie doktorze, wszystko mnie nudzi.
Nudzi mnie fejsbuk, jak szlag mnie nudzi, a im bardziej mnie nudzi, tym intensywniej wypisuje do mnie, że mam 89 nowych powiadomień. Więc w nadziei, że nie skisnę z nudów zaglądam, co tam, co tam, a tam iks zmienił status, cokolwiek to znaczy, igrekowa serwuje wideokonferencję ze swej kuchni, a zet obchodzi piątą rocznicę zawarcia. Oszałamiające!
I wszystko już było. Nie wiem, czy winę za to ponosi jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni, ale wszystkie eventy są przeterminowane. Wszystko było wczoraj i dawniej. Czy nie wdusiłam jakiegoś guzika? A zresztą i tak bym się nie wybrała na żaden z nich, gdyż pielęgnuję w sobie zaawansowaną fobię społeczną.
Nudzi mnie telewizja. Telewizora nienawidzę jak wściekłego psa, gdyż widuję w nim persony, których ze wszech miar oglądać bym nie chciała. Ryje, na których widok, a nade wszystko dźwięk się okropnie denerwuję i określenie debil jest najelegantszym z tych cisnących mi się na usta. Odbiornik telewizyjny już dawno zamieniłabym w stolnicę do lepienia ruskich, gdyby nie fakt, że mój stary jest z nim synergicznie związany.
Nudzi mnie insta, o, jak mnie nudzi! Nic a nic mnie nie inspiruje, nie kusi, nie nęci. Nudzą mnie cudze bachory, cudze gacie, cudze graty i cudze kartofle z szafranem. Nie wiem. Nie znam. Nie chcę. Nie obchodzi mnie.
Naturę mam analogową. Zdolna jestem przetrzymać strima wyłącznie tych, których znam i lubię, pozostali mnie wyłącznie drażnią. I nudzą. Wyjątek stanowią ci, którzy coś robią. Owoc cudzej kreatywności doceniam. Tylko nie może być gówniany. I żeby nie robili za dużo. Co za dużo, to niezdrowo, proszę państwa.
Książki mnie nudzą. W większości. Wszystkie. Wyjątek stanowią jedynie biografie
Staram, bardzo się staram, ale refleksję mam taką, że to jest żenujące. Tako chwolba. Gorolsko. Tak mi bynajmniej szepce mój kręgosłup moralny rodem z zakamuflowanej opcji niemieckiej. Ale się staram, żeby se nie myśleli, no bo w końcu, jak cię nie ma w mediach, to nie żyjesz.
Weźmy, bylimy ze starym na lansie w Sopocie. Poszli my na rybę do smażalni. Wybraliśmy taką najbardziej vintage, jak nam się zdawało. wszystko było komifo, brudny piach, patyczki, zydle co prawda
Kiedy byłam małym chłopcem jęczącym z nudów, mamusia zawsze powtarzała mi, że nudzą się tylko ludzie nudni. Ależ ja muszę być nudna.
Może wyrosłam? Może już pora zacząć chodzić do kościółka?
Drażni mnie szkoła - instytucją do której się chodzi wyłącznie w celu pobrania kontetntu na chatę. A zadania domowe rodzą konflikty i wojny światowe bynajmniej u mnie na chawirze. co się tyczy dużego dziecka

---

Pacz, pacz na Brandżelinę! Taką miłość, tele dziecek napsuli. Udaliśmy się w podróż półprywatną na poły służbową.
I gdy tak pędziliśmy czas
Pewna niezręczność. Ba tak: 
Naszła mnie refleksja, że oto już wszystko zostało powiedziane, i gdy w tak pięknych okolicznościach przyrody nie chce się truć dupy o sprawach bytowych, to w zasadzie nie ma o czym rozmawiać.
Gdy już obejrzałam wszystkie swoje paznokcie i wysłuchałam wszystkich bolączek okupantów sąsiedniego stolika - on fotografuje się ze swoją byłą i nie ma na zdjęciu obrączki!!!
Mój stary na to CUDOWNIE! NARESZCIE NIE TRZEBA GADAĆ!
Strasznie się chłop wyczekał na to nareszcie.

---

Odkąd jestem w szponach kapitalisty nie mama czasu na nic: ze wsząd słyszę tylko: arbeit, arbeit, ruhe, schnella.
Z kolei wakacje w gronie rodzinnym wiążą się z niezliczonymi zespołami napięć, które miewają kolejno wszyscy uczestnicy wycieczki razem, lub każdy z osobna.
Idąc przez las i słuchając wyrzutów, szlochów, pretensji i wycia, czy też siedząc na plaży w narażeniu na mantrę KIEDY IDZIEMY? Kopiąc rów mariański bis aż do bólu kręgosłupa, wyobrażałam sobie, co też robią na urlopie moi bezdzietni znajomi?
Czy sączą zimne piwko na leżaczku? A może czytają, uwaga, książkę? No dobra, gazetkę. Ja swoje gazetki zawożę do domu nietknięte ludzkim okiem, choć od noszenia na plażę i smagania wiatrem piachem wyglądają, jakby zaczytywały się w nich je nieprzeliczone rzesze mnie.
Książek nie mam śmiałości nawet ze sobą zabierać.

Mój siostrzeniec jest jeszcze poetą i filozofem.
Mówi na przykład: opowiedz mi bajkę, jak jesteśmy teraz.
I planuje: Po obiedzie pójdziemy oglądać tę babę w kapeluszu i będziemy się śmiać. Bo mi się dzisiaj bardzo chce śmiać!

 ---

Infiltracja
Reptilianie
Gwałcić i plądrować
plan przejęcia kontroli nad ludzkością

---

Kurde bele!
Boli mnie pępowina
Trzeciego dnia miał kryzys, zadzwonił i szlochał, że tak bardzo za mną tęskni! Że muszą cały czas pracować, i że chce zostać tylko na jeden tydzień.
Na pytanie, czy nie jest mu zimno, powiedział, że jest mu zimno. Że jest mu cały czas zimno.
Wczoraj media doniosły, że w nocy była ewakuacja. Taka burza, że zwiało wszechświat i okolice.
Nie wiem, co się dzieje z moim.
Za to dziś - cudownie. 13 stopni i zachmurzenie duże. AccuWeather nie dodaje mi otuchy.
Wszystko sobie przypomniałam, co rokrocznie zapominam: że po to właśnie wysyła się dziecko na zagraniczne obozy do ciepłych krajów, by uniknęły.
Na wieść o armaggedonie, pobiegłam i wykupiłam w Decathlonie dział Spacery Południową Ścianą Lhotse i Kajakarstwo podlodowe na Morzu Północnym oraz Słodycze w Biedronce
Spakowałam tę musztardę po obiedzie i wysłałam mu do łagru.
Będzie na miejscu w piątek. Akurat wtedy mają zacząć się upały, ale nie uprzedzajmy faktów...

Taki książę, wychuchany cukrowy chłopczyk w bakaliach chowany.

Pierdolony polski lipcze! Masz u mnie przesrane!
Brat, gdy się dowiedział, że będzie HARCERZEM, nie zuszkiem, zawyrokował: OHO! TO BĘDZIE TURECKIE WIĘZIENIE!
I wykrakał, oj, wykrakał.

Na Orlą Perć w babmoszkach.

---

Znasz mnie, spałam, gdy się kończył świat.

Bardzo zaimponowała mi ostatnio Reni Jusis, która w jednym z wywiadów wyznała, że jeśli ma sprzątać to woli się zdrzemnąć.
Doznałam objawienia. Zwerbalizowała oto moją życiową dewizę, której, jako śląska kucharka doskonała, niezmiernie się dotąd wstydziłam. Ale oto objawiam ją światu, ulepszoną i poszerzoną o wykropkowane miejsce na dowolną czynność. Po prostu wolę się zdrzemnąć.
Nie wiem, skąd mi się to bierze. Czy brak mi potasu? Może jem za mało bananów i pomidorów. Ciśnienie mam jakieś takie na granicy implozji, zapadnięcia się naczyń. Raczej się słaniam. Raczej rzężę. Raczej mam dość. Mam zespół Munchausena rozumiany inaczej - otóż muszę się sama wlec za włosy w różne miejsca, bo inaczej nie pójdę. A i tak zwykle nie idę.

---

Czarno-czarna kreatura do złudzenia przypominająca nietoperza ujada mi pod drzwiami. Z jednym drobnym wyjątkiem - brak mu skrzydeł. Za to nie brak pewności siebie.
Drzwi poharatane, w miejscach gdzie nie są prewencyjnie oklejone - zen

 ---

I gdy tak sobie siedzę to i myślę, prawie jak Kinga Rusin, skoro ona może, to ja też, uczmy się od najlepszych. Zatem siedzę i myślę uporczywie i przychodzi mi do główki, że świat pełen jest przykrej muzy, pulsuje nią Spotifaj. Siedzę pracując i coś mnie uwiera, coraz większą irytację czuję, panie doktorze, wszystko mnie wkurwia, a doktor na to WYŁĄCZ SPOTIFAJA, bo ci się, pacjentko psychiatryczna modna muzyka włączyła, damplingsy, rubber dotsy, bokki, zimne, wykalkulowane dżwięki, bez serc, bez ducha, muzyka dla dementorów. W małych dawkach może i do przełknięcia, ale po przesłuchaniu całej płyty trzeba wziąć gripex i natychmiast pod kocyk
Modna sztuka: tak się teraz robi sztukę, róbmy i my. Nikt nie zapyta, o co w tym cho, gdyż nikt nie chce być wziętym za ignoranta. Och, ach, interesujące. CHYBA TY! Jeśli ktoś pragnie znać moje zdanie, to raczej brzydkie, nudne, nieciekawe. Pazłotko, a pod spodem. Nie zrozummy się źle - jestem entuzjastką sztuki zdegenerowanej, nie że tylko Matejki i Kossaki, ale lubię, jak jednak coś przeziera - może talent, może pasja, może wrażliwość. Albo chociaż warsztat. No dobra, wystarczy poczucie humoru. COKOLWIEK.
Monde blogi wnętrzarskie, gdzie dziewczęta w poczuciu misji opowiadają światu, jak przemeblowały sypialnię "tu dałam wieszak, tu kapcie, a tam nocnik". O macico!
Zrzynają od siebie na potęgę, inspirując się do tego stopnia, że nikt nie zgadnie czyja sypialnia czyja.
Wyłącz, nie lub, nie obserwuj. Za chwilę zostanę sama na świecie jak palec i będę tak trwać w samozachwycie jak Kinga.
Ociekając zajebistością.

---

Grasuję po internetach i się czepiam.
Czepiam się wszystkiego i wszystkich. Myślę, że jest to premenopauzalny wstęp do hejtu a'la Krysia Pawłowicz. Z gorejącym mieczem.
"Mam ciężki orzech do zgryzienia" zwierza się osoba, nazwijmy ją Wiewióreczka.
"Orzechy są twarde, nie ciężkie. Chyba, że kokosowe" - wtrącam kąśliwie i zacieram

---

Wiosną śmierdzi, co nie?
To chyba dobrze, choć osobiście nie wiem, gdyż znajduję się na zakręcie.
W wielu dziedzinach oraz na blogu.
Coś mnie on już nie bawi. To znaczy bawiłby mnie, gdyby mógł, lecz blog przecież nie ma nóg.
Nie no, oczywiście nie o to chodzi (bo nie ma nóg, XD)
Kot mnie drapie. Dzieciństwo u kotów jest przykre dla otoczenia. Osobiście wyglądam, jakbym chodziła odziana w drut kolczasty. Mówią, że ten kot jest brzydki. NO PRZECIEŻ WIEM. Jest nudny, czarno-czarny, nawet wąsy ma czarne, skubany. Przypomina nietoperza, tylko nie śpi do góry nogami. W każdym razie nie nocą. Nocami prowadzi jakieś wojny. Kontrol wieczorami skowycze błagalnie pod drzwiami, żeby go wypuścić na miasto, bo w przeciwnym razie Czupuś będzie go bezlitośnie ujeżdżał całą noc. O teraz

 ---

Hallo March!

Postanowiłam i ja pójść za modą i tym flagowym żebrolajkiem, pojawiającym się w różnych formach na blogaskach, instagramach i fanpejdżykach też zabłysnąć, ale nie poprzestać, a chytrze rozpocząć dzisiejszą porcję elektryzujących wynurzeń.

Dziś będzie o tym, jak to nie zdanżam.
- Nie zdążam.
- O, i pan też nie zdanża.

Że było? Wiem, ale ja nadal, z uporem i podziwu godną konsekwencją nie wykorzystuję życiowych szans, kierując się w życiu przestarzałą dewizą "siedź w kącie, znajdą cię".

Blogi mi uciekły, przeobraziły się
będąc właścicielką zabytkowego bloga pełnego w dodatku niepotrzebnych słów zbędnych
Na instagramie też się nie sprawdzam.

Mam słabść do rzeczy brzydkich, koślawych, pokracznych

Poza tym nie ma we mnie nieodzownej dyscypliny: najpierw zeżrę sushi, a potem dopiero sobie przypomnę, że należało je uprzednio sfotografować z odpowiednim filtrem,

Nie nadaję się
Nie chce mi się wstać, gdy

Żenuje mnie to. Niedobrze.












14 komentarzy:

  1. Podbijam: nawet nie pomyślę o jedzeniu sushi! Ciągle ta niefotogeniczna kanapka z szynką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lzesz! Smarujesz chleb pasta z oberzyny, ty... ty... weganko?! :-P

      Usuń
    2. Ha! A ja ciapatym avokado - to dopiero niefotogeniczne! Czy to w ogóle wypada jeszcze w tych czasach, takie niefotogeniczne jedzenie jesc?

      Usuń
    3. Ale jesz i opisujesz bulki z puszki! (Wiem wszystko o waszych dietach!)

      Usuń
    4. to co powiecie o zmiksowanym bananie z malinami ?? wygląda jak kupa leśna ale jak smakuje ))))
      oraz rozumiem w pełni rzyga na polityków ...

      Usuń
    5. ło matko! nastepnym razem otworze lodówke - a tam Kaczka! ;)
      (nie zeby mialo to byc nieprzyjemne spotkanie, gdzie. Wnet kocyk przyniose!)

      Usuń
  2. Ojacie, ale piszesz kocico- zdążyłam zapomnieć. Będę ufnie wracać. Bat/d woman, kto Ci dał kurdebele takie skrzydła? Z nudów Ci urośli? - E







    OdpowiedzUsuń
  3. Zdaje się, że to jakiś wirus, telewizora na szczęście nie mam, kreatywność ma zaś ma postać - robota, spanie, robota. Miłość mego życia dostanie prezent na święto zakochanych: kupiłam memu łóżku nową pościel ;-)
    także teges *piąteczka*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam to: telewizora nie mam. Bo z internetu i tak wszystko wim :D

      Usuń
  4. Kazda wiadomosc, wydarzenie jest teraz zmultiplikowane po 150 razy, zalew. Tez uciekam od tego, to nie jest, mysle, zly objaw, Kocico :)

    W TV ogladam programy o zwierzontkach. Ewentualnie o podrózach do egzotycznych krajów, gdzie bajeczne góry i turkusowe morza. O wiele przyjemniej popatrzec na krokodylka w rzece niz na polityków.

    OdpowiedzUsuń
  5. O jak dobrze, stęskniłam się.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj sortowałam zakładki w komputerze. Zanim ktoś pomyśli że robię to systematycznie, uspokajam: o, nie. Gdzieś tak pierwszy raz od siedmiu, ośmiu, jedenastu lat? Przeżyły w formie "nietykanej" dziesięć formatów i pięć zmian systemu, narastając jedynie wszerz, wzdłuż i w ogóle. I wczoraj, ni z gruchy, ni z pietruchy porządek w blogach, między innymi.
    Większość z nich już nie istnieje, część dostępna tylko na hasło, takie tam. W gąszczu rzeczy, którymi miałam się kiedyś zająć ale umknęły - "a kocica papierosa" - a, zaabonuję na fejbuniu, pomyślałam, na koncie, które istnieje tylko by informować o nowych notkach na blogach, które lubię.
    I pierwsze, co mi się dziś pokazało, to odnośnik do tutaj.
    Morału brak, chyba.

    Mam teraz do przeczytania jakieś dziewięć lat Twojego bloga. Dzięki, dokładnie czegoś takiego szukałam :)


    OdpowiedzUsuń